GP.1742.21.2025
Wójt Gminy Purda
działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (t. j. Dz. U. 2023 r. poz. 725) oraz uchwały Nr LIX/471/2023 Rady Gminy Purda z dnia 17 listopada 2023 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Purda (Dz. U. Województwa warmińsko–mazurskiego z 2023 r. poz. 6401)
podaje do publicznej wiadomości informację o wolnym lokalu mieszkalnym wchodzącym w skład  mieszkaniowego zasobu gminnego 
z przeznaczeniem na lokal socjalny
i informuje o naborze wniosków na przedmiotowy lokal
1. lokal mieszkalny numer 1 zlokalizowany na parterze w budynku oznaczonym numerem porządkowym 26 w miejscowości Nowa Kaletka, usytuowanym na działce gruntu oznaczonej numerem ewidencyjnym 105/9, o powierzchni 0,3626 ha, obręb Nowa Kaletka, gmina Purda, dla której Sąd Rejonowy w Olsztynie VI Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą oznaczoną numerem KW OL1O/00077648/7.
1.1. Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi 52,20 m2.
1.2. Lokal przeznaczony na cele mieszkalne.
1.3. W skład lokalu wchodzi: kuchnia, łazienka, dwa pokoje.
1.4. Przedmiotowy lokal wyposażony jest w instalację wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną i centralnego ogrzewania.
1.5. Obowiązujący czynsz najmu lokalu socjalnego wynosi 1,50 zł netto/ m2 miesięcznie.
1.6. Do podanej stawki czynszu najmu lokalu mieszkalnego, opisanego w punkcie 1 niniejszej informacji dolicza się opłatę za centralne ogrzewania, która wynosi 5,00 zł /m2 miesięcznie.
Najemca ma obowiązek zawrzeć z odpowiednimi podmiotami umowy: na dostawę energii elektrycznej, wody, odbiór nieczystości stałych i płynnych.
Najemca zobowiązany będzie do ponoszenia oprócz czynszu najmu, opłat za media, wszelkich obciążeń publiczno - prawnych związanych z przedmiotowym lokalem, obowiązujących właściciela lub posiadacza nieruchomości, w tym kosztów ubezpieczenia lokalu oraz innych obciążeń związanych z jego posiadaniem.
Terminy wnoszenia opłat oraz ich aktualizacje zostaną ustalone i zapisane w umowie najmu lokalu.
Nieruchomość opisana powyżej nie jest obciążona prawami osób trzecich, wynikającymi z działu III księgi wieczystej przedmiotowej nieruchomości oraz nie jest przedmiotem zobowiązań.
Wójt Gminy Purda zastrzega prawo odwołania niniejszej informacji bez podania przyczyny.
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Gminy w Purdzie - parter, pokój nr 1, Purda 19, 11-030 Purda.
1. Wymagane dokumenty:
1) Wypełniony druk wniosku o przydział lokalu – Załącznik Nr 1.
2) Dowody potwierdzające dochody na poziomie kwalifikowanym do uzyskania lokalu socjalnego.
3) Oświadczenie o stanie majątkowym.
4) Inne dokumenty potwierdzające aktualną sytuację mieszkaniową, rodzinną i materialną.
· Wzór wniosku „Załącznik Nr 1” w załączeniu, do pobrania na stronie internetowej Gminy Purda; www.purda.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.purda.pl.
Osoby ubiegające się o przydział lokalu mieszkalnego proszone są o złożenie wniosku do dnia 12 listopada 2025 roku do godziny 15:30 w Biurze Obsługi Interesanta znajdującym się w pokoju nr 1 w siedzibie Urzędu Gminy w Purdzie (woj. warmińsko-mazurskie) Purda 19, 11-030 Purda.
Data publikacji: 20 października 2025 roku
Osoba do kontaktu: Ewa Sałka, 89 544 42 29
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Gmina Purda