Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego

Stanowiska

Specjalista ds. zarządzania kryzysowego

Do zadań i kompetencji samodzielnego stanowiska ds. zarzadzania kryzysowegoj należy w szczególności:

1) tworzenie formacji obrony cywilnej i zaopatrzenia w sprzęt;
2)nadawanie przydziałów organizacyjno- mobilizacyjnych i dobór osób;
3) prowadzenie spraw i dokumentacji związanej z zarządzaniem kryzysowym na terenie Gminy;
4) zakładanie na obywateli obowiązków świadczeń osobistych i rzeczowych w zakresie obrony;
5) organizowanie szkoleń ludności w zakresie bezpieczeństwa publicznego oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej w tym zakresie;
6) utrzymywanie w stałej gotowości eksploatacyjnej urządzeń systemu powszechnego ostrzegania, alarmowania oraz wykrywania skażeń;
7) organizowanie i prowadzenie ewakuacji ludności;
8) organizowanie akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym;
9) opracowywanie planów przyjęcia ludności ewakuowanej oraz współdziałanie w zapewnieniu środków transportowych;
10) podejmowanie rozstrzygnięć związanych z udziałem sił i środków w akcjach zapobiegania i likwidacji klęsk żywiołowych oraz akcjach ratunkowych w rejonie porażenia ludności;
11) współdziałanie w zapewnieniu dostaw wody pitnej dla ludności, zakładów pracy, urządzeń specjalnych, likwidacji skażeń oraz wody do celów przeciw pożarowych;
12) koordynacja w przygotowaniu pomieszczeń, warunków bytowych, pomocy medycznej oraz placówek oświatowych dla osób ewakuowanych;
13) współdziałanie w ochronie płodów rolnych, zwierząt gospodarskich pasz, produktów żywnościowych, ujęć wody i urządzeń wodnych przed środkami rażenia, skażeniami i zakażeniami;
14) współudział w planowaniu potrzeb sił medyczno-sanitarnych, organizowanie zastępczych miejsc szpitalnych i warunków przechowywania artykułów sanitarnych i środków farmaceutycznych;
15) współdziałanie w przygotowywaniu pomocy społecznej na czas wojny;
16) zapewnienie warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji i wymiany sprzętu i umundurowania;
17) prowadzenie ewidencji sprzętu, przeglądów i przeklasyfikowań oraz zabiegów i konserwacji;
18) prowadzenie dokumentacji Akcji Kurierskiej;
19) prowadzenie postępowania w celu wyznaczania osób do wykonywania funkcji kuriera;
20) prowadzenie dokumentacji Stałego Dyżuru Wójta;
21) wprowadzanie obowiązkowych świadczeń osobistych i rzeczowych celem organizowania społecznej akcji na rzecz ochrony nadzwyczajnego zagrożenia środowiska;
22) prowadzenie strony internetowej www.rcb24.com w zakresie informacji dotyczących Gminy Purda.

Dokumenty

Ogłoszenia o naborze

Organizacje pozarządowe

Organizacje pozarządowe

Organizacje pozarządowe

Konsultacje społeczne

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 października 2016 14:39
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Marchewka
Ilość wyświetleń: 5016
10 grudnia 2024 12:02 (Maciej Zasada) - Aktualizacja danych stanowiska: Specjalista ds. zarządzania kryzysowego.
07 marca 2023 09:31 (Justyna Marchewka) - Aktualizacja danych stanowiska: Specjalista ds. zarządzania kryzysowego.
07 marca 2023 09:30 (Justyna Marchewka) - Zmiana danych jednostki.